Admin

Vi på Firstdate har sett att det varit flera medlemmar som missat informationen gällande vår uppsägningstid när de uppgraderat sitt medlemskap. Självklart vill vi att våra medlemmar skall vara nöjda med Firstdate och veta vad de köper!

Vi har därför förtydligat våra villkor och nu även sänkt vår uppsägningstid till 30 dagar enligt önskemål från våra medlemmar!

Om du har nÃ¥gra frÃ¥gor eller behöver hjälp är du alltid välkommen att kontakta oss pÃ¥ [email protected] för personlig service!

Besök FirstDate Recensioner om FirstDate

18 replies

Det ni skriver är inte sant. Jag har lämnat sajten inom den första månaden som jag köpt för 19 kr och ändå var det draget från mitt konto den 20. 6. 2012 250 kr som betalning för FirstDate. Jag är ju inte medlem längre, har inte tillgång till sidan och ser då ingen anledning att ni skulle dra pengarna för. Det enda jag kan se är att ni försöker lura folk på pengar. Om ni nu ändrade den 6. juni 2012 uppsägningstid till 30 dagar skulle jag då inte vara debiterat... ni tar emot beltalning bara via kort och sedan utnyttjar det för att dra pengar i flera månader.
Jag har nu polisanmäld er sajt och hoppas på att ni betalar mina pengar tillbaka.

Jag kan inte annat än hålla med dig Katerina. Jag har själv blivit utsatt för samma sak och känner mig livrädd nu för att jag ska bli av med ännu mer pengar och vet inte hur jag ska göra för att komma ut sajten. Svårt att få kontakt med dem också så jag vet inte om jag också måste anmäla detta för att få något tillbaka..

Hur i helvete kan ni ta betalt för något jag inte ens använder??? Va medlem ca 1 vecka i juni lr juli. Avregistrera mig o sa upp medlemskapet...ändå så drar ni 249;- fårn mitt konto!!! HUR???????????? Sen kan man inte komma i kontakt med er, seriösa sajter har ett telnr man kan ringa, ni har nån slags mailtjänst som inte ens fungerar!!!! Svar tack!!!!

Jag har skickat mejl till er ni svarar inte ens på min mejl! jag har betalat direkt betalning för 6 månader oc jag e fortfarande inte guld medlem! och jag har skickat flera mejl till er utan att ni svarar! tänker polis anmäla detta !!

FRÅN OCH MED IDAG DEN 30/ 3- 2014 SÄGER JAG UPP MITT MEDLEMSSKAP HOS FIRST DATE.

DET ÄR MYCKET OTYDLIGT PÅ ER HEMSIDA HUR DENNA UPPSÄGNING GÅR TILL!!

JAG KÄNNER MIG GRUNDLURAD AV ER. NI LOCKAR MED "EN PROVA PÅ M´ÅNAD UTAN FÖRBINDELSE" FRÅGAR INTE OM MAN VILL FORTSÄTTA VARA MEDLEM - UTAN BOKAR ISTÄLLET BARA AV PENGER FRÅN FOLKS KONTON!!!
SÅ OFÖRSKÄMT -LURENDREJERI

30 DAGARS UPPSÄGNINGSTID ÄR OCKSÅ ETT SKÄMT.

NI TÄNKER TROLIGTVIS DRA AVGIFT NÄSTA MÅNAD OCKSÅ FAST JAG SÄGER UPP MITT MEDLEMSSKAP IDAG

OM DETTA SKER KOMMER JAG ATT POLISANMÄLA ER OCH INTE REKOMMENDERA ER VIDARE NÅGONSIN.

JAG KRÄVER MINA PENGAR TILLBAKA. JAG KÄNNER MIG LURAD - DET ÄR NOG FÖR ATT NI STÄMPLAS SOM OSERIÖSA!!

MISSNÖJD PERSON SOM VILLE UTNYTTJA EN PROVA PÅ MÅNAD- ALDRIG MER

Jag kommer att skicka ett gruppmail till alla ovanstående eftersom det går att spåra dem ganska lätt så att vi sedan MER KRAFTFULLT kan göra en polisanmälan samt en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden då det inte får finnas några otydliga, subtila eller avsiktligt gömda budskap när man talar om att en kampanj går ut på att prova för 19 kronor en kort period. När denna har löpt ut MÅSTE man bli tillfrågad om man har för avsikt att vara med längre.
Vad som värre är än en polisanmälan är att ni på Firstdate absolut inte kommer
att klassas som ett seriöst företag med denna policy

Så har även jag blivit lurad av firstdate...att för 1 kr vara medlem en vecka....har mailat flera ggr och raderat min profil....avslutat mitt konto likväl dra de på mitt konto för ytterligare en månad...fullständigt omöjligt att få svar från dom....någon som vet hur man ska agera? Skaffar nu ett nytt bankkort.

Detta pågår fortfarande. Firstdate är en verksamhet uppbyggd på bedrägeri. Trots att jag sagt upp medlemskapet med 30-dagars-regeln så fortsätter Firstdate att debitera VISA-kortet. De svarar heller inte på mail. Jag kommer att polisanmäla deras verksamhet.

Hej alla otursgubbar

Har tydligen hamnat i den här fällan också, provade på det där 20 kr i en månaden, har skrivit å sagt att jag vill avsluta medlemskapet OCh kontot. Har Glömt bort mitt lösen och skrivit men inget svar där heller från supporten. Men jag undrar va ska man göra om det här fortsätter?

Jeg har modtaget en regning fra Jer paa DKK 249,00. Jeg ved ikke hvad det er for, men hvis det er for noget som helst medkemsskab, bedes I hermed omgaanemde annulere dette. Terkild. Venligst vekkraeft pa e-mail. Terkildsen, Hong Kong

jag vill telefon nummer ni dror 298kr från min konto varför jag inte med ni ska ringa Polissen i morgon

Hej. Även jag har tagit erbjudandet som FD hade tidigare för 19 kr/månaden, men när jag efter godkännandet direkt avaktiverar autoförnyelsen på hemsidan och tar mejlkontakt med deras så kallade kundtjänst och frågar om Guldmedlemskapet, så får jag ett väldigt nonchalant svar tillbaka efter några dagar och de påstår då att jag har bundit mig i ytterligare 2 månader för 298 kr/mån utöver den första månaden som de hade erbjudande om för 19 kr. Innan jag ens tog erbjudandet så läste jag ordentligt igenom deras köpvillkor och det stod ingenting om att jag/man hade bundit sig i ytterligare 2 månader för 298 kr/mån men trots detta så är medlemmen tvingad att betala. Och när jag försökte använda mig utav konsumentköplagen gällande distansavtal/ångerrätten, pga att jag inte hade använt något mina 10 st Lovemail som var den dåvarande begränsningen som de uppgav för att kunna använda sig av konsumentköplagen, men när jag försöker med det så svarar dom bara nonchalant i mejl att: "Ångerrätten enligt distans och hemförsäljningslagen avser ogenomtänkta köp där man ångrar själva köpet och täcker inte om man inte gillar tjänsten eller inte behöver tjänsten. Eftersom du har varit inloggad xx antal gånger så har vi ingen möjlighet att se det som ett ogenomtänkt/impulsivt köp. och kan därmed inte ångra köpet". Förutom detta så kan man inte ens få kontakt med deras kundtjänst OM man inte är betalande Guldmedlem hos dem...vilken fräckhet! Till sist så avregistrerar de inte sina tidigare eller nya medlemmars användarkonton/dejtingprofiler trots att väldigt många ber deras kundtjänst om det gång på gång så vägrar dom, så deras tidigare och nya medlemmar som registrerar sig blir näst in till för alltid kvar. Anmäl, bojkotta och sprid vidare all er information som ni har om den här sidan och även om diverse andra oseriösa och pengasugna dejtinghemsidor som enbart lever på andra människors olycka i livet för att kunna finna sin rätta man eller kvinna och gör detsamma med övriga hemsidor som sysslar med liknande saker! Tack för mig.

Jag fick en present att vara guldmedlem gratis i 24 timmar. Någon betalning eller kontouppgifter har jag inte lämnat, för det var ju en present. Mystiskt nog kommer jag inte in på deras sida, men jag får via mitt mejl en massa som varit in på min mejl. Jag vill inte vara med längre varken som betalande medlem eller icke betalande medlem. Har skrivit till deras support flera gånger att jag vill att de raderar min profil. De svarar inte, på något av mina ärenden där. Jag tänker att när jag har skrivit till olika supportrar på olika sajter och företag så svarar de direkt. Är konfunderad över vad Firstdate sysslar med egentligen. Jag vill ju bara att de raderar min profil, och som sagt var så handlar det inte om konto och sånt när det gäller mig. Verkligen tråkigt för alla som blivit lurade med fagra löften, sen så tar de pengar för dem.
Är det någon som fått svar på polisanmälan? Skulle vara intressant att höra.

Fick erbjudande om en vecka för 1 kr, skapade därför en profil och betalade via sms. Gick in direkt för att dubbelkolla att de inte tänker dra fler gånger, men visst fan skulle de då ha 60 dagars uppsägning. Detta trots att jag läst igenom villkoren INNAN betalning och varit noga med att inte missa någonting. Försöker avsluta skiten men nej då, då måste man ringa in och detta är alltså mitt i natten. Slutar med att jag 55 minuter efter att ha skapat profilen, mailar världens i särklass sämsta kundtjänst, förklarar läget och tänker att de är väl läskunniga, så detta löser sig säkert. Dagen efter ringer jag och pratar med någon som tydligen inte kan hjälpa mig. Dagen efter det så mailar jag kundtjänst igen. TVÅ gånger. Inget svar. IDAG får jag äntligen ett jävla mail från FD. Då har denna jävla sidan dragit 279 kr på mitt mobilabonnemang, något jag INTE godkänt och aldrig i mitt liv skulle godkänna. BETALA TILLBAKA MINA PENGAR ERA JÄVLA LURENDREJARE!!! OCH RADERA MIN PROFIL PÅ ER VIDRIGT OSERIÖSA SIDA!!!

Det är en väldigt oseriös sida! Försöker på alla sätt ta bortmin profil.det skulle kanske vara bra att tamed detta till aftonbladet för att upplysa om att firstdate är oseriö!

Om ni drar en gång till pengar av mig så måste jag polisanmäla denna oseriösa sajt.... och jag vill ha mina pengar tillbaka...ni sammarbetar tydligen med mywallet. .. jag ville ha viasat plus för 1 kr ..och aktivera med koder som jag aldrig fått..men helt plöstligt vill över 100 Pers fika m en trots inga foton eller andra uppgifter givits.
Ge tillbaka pengarna och sluta lura folk med era fejk sajt.

Hej, det är flera än jag som blivit drabbade ser jag. Jag sa upp mitt konto, men hade uppsägningstid på 60 dagar. en trodde jag det var frid och fröjd, var lugnt i flera månader, sen dimper ett mail ner att jag har en massa mail i min inkorg? Jag såg då att mitt konto inte var borttaget fast jag raderat det. Har gått in tagit bort men ändå väller mail in i dag också... Har skrivit 5 mail till dom!!! Men får inget svar.... Hur gör man ?

Jag har läst alla personer som inte får bort sin profil och e-portmeddelanden.
Nu vill jag att ni raderat min profil och e-post, GENAST.
Det är fler som hotar om polisanmälan, ska detta fara nödvändigt?
/Conny

Besök FirstDate Recensioner om FirstDate

Skriv ett svar på denna recension

Skicka ett e-postmeddelande när någon skriver en annan recension om FirstDate
Skicka ett e-postmeddelande när någon svarar på min recension
Jag godkänner användarvillkoren